شکست عشقی | درمان شکست عشقی و جدایی

شکست عشقی | درمان شکست عشقی و جدایی

ღஜღشــکــــســـت عـــشــقـــیღஜღشــکستـ غرورღஜღ
شکست عشقی | درمان شکست عشقی و جدایی

شکست عشقی | درمان شکست عشقی و جدایی

ღஜღشــکــــســـت عـــشــقـــیღஜღشــکستـ غرورღஜღ

این رازها را به همسرتان می گویید؟

پنهان کردن یک راز آزارتان می‌دهد و به خواب‌های هر شب‌تان وارد می‌شود؟ دوست دارید هر چه در زندگی‌تان می‌گذرد را با همسرتان در میان بگذارید اما می‌ترسید آشکار شدن این واقعیت‌ها به زیان رابطه‌تان تمام شود و میان‌تان فاصله بیندازد؟ روانشناسان می‌گویند اگر پنهان کردن این واقعیت‌ها به دغدغه‌ای آزاردهنده برای‌تان تبدیل شده، بهتر است با گفتنش باری از دوش خود بردارید و به آرامش برسید اما یادتان نرود که فاش کردن رازها، همیشه به سود زندگی مشترک‌تان تمام نمی‌شود. گاهی می‌توانید گفتن حرف‌هایی که در دل‌تان انباشته شده را به تعویق بیندازید و در برخی موارد هم می‌توانید از مطرح کردن‌شان صرفنظر کنید. اگر با این جملات متناقض کمی ذهن‌تان را آشفته کرده‌ایم و نمی‌دانید کدام راز را بهتر است با همسرتان درمیان بگذارید و در چه موردی می‌توانید واقعیت را از او پنهان کنید، ادامه این مطلب را بخوانید. هرایر دانلیان، روانشناس و زوج درمانگر به شما برای درک بهتر این موضوع کمک می‌کند.
  ادامه مطلب ...

زمان لازم برای آشنایی قبل ازازدواج

زمان آشنایی قبل از ازدواج چقدر است ؟تصمیم به این عظمت باید قبل از وارد عمل شدن خیلی خوب بررسی شود. زیرا وقتی ازدواج کردید، تنها راه خروج از آن مرگ یا طلاق است.

 

زمان متوسط آشنایی به هر رابطه بستگی دارد. می‌تواند از چند ماه باشد تا چند سال اما برای همه یکسان نیست زیرا هر رابطه با دیگری فرق دارد.

 

نمی‌ توانید یک چارچوب زمانی یک ماهه برای خود در نظر بگیرید. درواقع، حتی یک سال هم برای گرفتن چنین تصمیم مهمی که بر بقیه عمرتان و همه جوانب زندگیتان اثر دارد، کم است.  ادامه مطلب ...

همسرم بدبین است چه کنم؟

نشانه‌ها و نخستین جرقه‌های شک در همسرتان را شناسایی کنید

 

همسرم مرد شکاک و بدبینی است، «کجا بودی؟ با کی بودی؟ چرا تلفنت رو جواب ندادی؟ چرا این عطر خاص رو استفاده کردی؟» سؤالات همیشگی او از من است، هرچه می‌کنم به من اعتماد ندارد و بی‌اعتمادی او گاه مرا مجبور به تلافی می‌کند، از این وضعیت تکراری خسته ام، لطفاً راهنمایی کنید.

  

سرنخ‌ها را پیدا کنید: در نخستین گام، به دنبال شناسایی نشانه‌ها و نخستین جرقه‌های شک درهمسرتان باشید؛ از کجا شروع شد؟   ادامه مطلب ...

آیا می دانستید که این داروها میل جنسی را کم می کند؟!

داروهای ضد افسردگی میل جنسی را کاهش می دهند

 

آیا می دانستید که این داروها میل جنسی را کم می کند؟

اگر مدتی ست که میلی به داشتن رابطه جنسی با همسرتان ندارید و خودتان را به خاطر این مسئله سرزنش می کنید حتما به پزشک مراجعه کنید ولی قبل از آن حتما این مقاله را مطالعه کنید.  ادامه مطلب ...

 عشق به وقت بی پولی و نداری...

احتمال بروز افسردگی در افراد بیکار وجود دارد

 

تصور کنید همسر شما همین امروز به خانه می آید و می گوید که شغلش را از دست داده است؛ چه واکنشی نشان می دهید؟ اول از همه باید بدانید که بیکاری ممکن است برای هر شخصی در هر مرحله از زندگی اش پیش بیاید و حتی ممکن است روی زندگی مشترک شما هم سایه بیفکند. بیکاری موضوعی است که می تواند در زندگی مشترک تاثیر مخربی داشته باشد یا اینکه بدون هیچ اثر جانبی از کنارتان عبور کند.

با این وجود گاهی اوقات بیکاری می تواند اثرات روانشناسی ناخوشایندی بر جای بگذارد و به بروز بیماری های روانی ازجمله افسردگی منجر شود؛ پس اگر می بینید که همسرتان در آستانه اخراج شدن از محل کارش قرار دارد یا به تازگی شغلش را از دست داده، خواندن این مطلب به شما کمک می کند تا بدانید با چنین فردی چطور باید برخورد کنید و طی دوران بیکاری او چه واکنشی نشان دهید تا این مرحله را با کمترین تنش و ناراحتی طی کند و این موضوع سبب تنش در روابط شما و همسرتان نشود.  ادامه مطلب ...

ماموریت زندگی

 کارگاه تخصصی ماموریت زندگی

خبر خوشی برای شما عزیزان داریم:

آیا می‌دانید اغلب انسان‌‌ها به‌نوعی بی هدف و بی انگیزه هستند و از عوارض آن رنج می‌برند؟ ادامه مطلب “ماموریت زندگی”

پرسش و پاسخ هایی در مورد سر درد در بارداری

 یکی از مرسوم ترین انواع سردرد در دوران بارداری سردرد تنشی است

 

  سردرد در دوران بارداری کاملا مرسوم است، مخصوصا در اوایل بارداری که بدن شما در حال تطابق خود با شرایط جدید می باشد.در حالیکه هنوز دلایل واقعی سردرد در بارداری مشخص نیست ولی به احتمال بالا با نوسانات در هورمون ها و تغییرات در گردش خون در ارتباط می باشدد.

یکی از مرسوم ترین انواع سردرد در دوران بارداری سردرد تنشی است، و در صورتیکه شما به این نوع سردرد حساسیت دارید احتمالن خود باعث اذیت شدن بیشتر شما در دوران بارداری خواهد شد. سردرد تنشی شبیه درد مبهم و ثابت در هر دو طرف سر یا پشت گردن احساس می شود.

میگرن در بارداری چگونه است؟  ادامه مطلب ...

چرا خواستگارها منصرف می شوند؟

مسئله کیفیت در ازدواج اهمیت زیادی دارد

 

خیلی از دخترهای این زمانه با اینکه خواستگارهای زیادی هم دارند اما کارشان به ازدواج ختم نمی شود. از نظر آنها برای این اتفاق اغلب یک دلیل مهم وجود دارد و آن اینکه «خواستگارها دیگر پیگیر نمی شوند و به این ترتیب انصراف خودشان را اعلام می کنند». در این یادداشت درباره علل این مسئله صحبت می کنیم.

   ادامه مطلب ...

قوانین صلح بعد از جر و بحث چیست؟

در زندگی مشترک، موضوعات زیادی وجود دارد که موجب اختلاف نظر میان زوجین می شود‎

 

مطمئنا هیچ کس از دعوا کردن استقبال نمی کند مخصوصا اگر با شریک زندگی اش باشد. اما گاهی اختلاف وجود دارد و مزه نمک زندگی کنار تفاهم ها خود را نشان می دهد. حال اگر خدای نکرده دلخوری و ناراحتی‌ای پیش آمد، چگونه می توان از یک جروبحث به صلح سازنده رسید؟

 

اسلام مثل همیشه راه نجات را به روی زنان یا مردانی که از  و جدایی عاطفی از یکدیگر رنج می‌بردند باز کرده تا فضای خانواده‌ها با جنگ و جدل بین زن و شوهر ناآرام نشود بلکه صلح و آشتی در خانواده به‌وجود آید و هر یک از زن و شوهرها برای آشتی کردن و گفت‌و‌گو با همسر از دیگری پیشی بگیرد. 

 

به برکت اسلام و به لطف حضور پیامبر گرامی اسلام‌(ص) دوران قهرهای مداوم و بی‌دلیل مردان از همسرانشان تمام شد و دیگر مردان اجازه نداشتند با هر بهانه‌ای با همسر خود قهر کرده و او را از خود دور کنند. البته این اتفاق مبارک ابتدا در مدینه روی داد و بعد از آن بود که زنان مکه هم وقتی آزادی و رهایی زنان مدینه را دیدند، خواستند فرهنگ اسلام به خانه‌های آنها هم برسد.   ادامه مطلب ...

۵ قانون برای داشتن بحثی سالم با شریک زندگی

یادگیری گفتمان سالم بین زوجین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است‎

 

متخصصان ازدواج و عشق بر این باورند که کمی مباحثه بین زوج‌ها، مادامی که به درستی پیش برود، حتی مفید نیز می‌تواند باشد.

 

مهم نیست چند سال است یکدیگر را می‌شناسید، چند سال است که ازدواج کرده‌اید یا چقدر با هم تفاهم دارید، هرگز هیچ از یک از شما مانند سابق باقی نخواهد ماند. و بحث‌های دوطرفه اغلب آنچنان که انتظار می‌رود پیش نخواهد رفت.

  

ادامه مطلب ...

ازدواج مجدد با همسر قبلی

بازگشت به زندگی با همسر سابق امری کاملا ممکن است‎

 

"من و همسرم بعد از شش سال زندگی مشترک از هم جدا شدیم ولی بعد از یک ماه رابطه تلفنی را با هم شروع کردیم و هردو پشیمان هستیم و میخواهیم برگردیم، ولی چند تا مشکل پیش رویمان است. مشکل اصلی مخالفت خانواده هایمان است و در درجه بعد حرف مردم و ترس از آبرو. الان دلمان پیش هم است و از اینکه طلاق گرفته ایم خیلی پشیمانیم ولی نمی دانیم چه کنیم و مستاصل و ناامید شده ایم."

 

کم نیستند کسانی که بعد از طلاق متوجه میشوند که اشتباه بزرگی کرده اند، از طرفی با سختی های زندگی پس از طلاق مواجه میشوند و از طرف دیگر درمیابند که دلیلی که به خاطر آن جدا شده اند، آنقدرها هم بزرگ و آزار دهنده نبود. و خلاصه احساس پشیمانی به سراغشان می آید و دوست دارند که برگردند، اما برگشت به این آسانی ها نیست و اما و اگرهای زیادی با خود دارد.گاهی هم دیگر دیر شده است، یکی از زوجین تمایلی به برگشت ندارد یا قصد ازدواج با فرد دیگری را دارد.  ادامه مطلب ...

یک رابطه قوی با تکرار ۷ جمله ساده

یک رابطه سالم مستلزم تلاش زیاد و ملزوماتی برای قوی‌ و موثرتر نمودن آن است‎

 

طبق مقاله‌ایی که در مرکز دانشگاهی واشنگتن به چاپ رسید، روابط سالم بر پایه احترام متقابل، اعتماد و ارتباط موثر بنا شده‌ است. با این وجود، یک رابطه سالم مستلزم تلاش زیاد و ملزوماتی برای قوی‌ و موثرتر نمودن آن است.

 

محققان انجمن روانشناسی امریکا بر این باورند که نحوه ارتباط، بیش از سازگاری‌های فردی، سطح تعهد و حوادث زندگی، به پیش‌بینی طلاق کمک می‌کند. در اینجا به ۷ مورد از نکاتی که زوج‌ها در روابط سالم به یکدیگر می‌گویند، اشاره شده است.  ادامه مطلب ...

خیال نکن نباشی، بدون تو می میرم

وقتی کسی دچار شکست عاطفی شود، دو حس قوی در او ظاهر می شود، خشم و ناامیدی.

 

برای اینکه بعد از بحران عاطفی بتوانید به زندگی عادی برگردید نیاز دارید یک چیزهایی را یاد بگیرید. یکسری از کارها را باید انجام بدهید و سراغ بعضی از کارها اصلا نباید بروید.

برای اینکه بعد از بحران عاطفی بتوانید به زندگی عادی برگردید نیاز دارید یک چیزهایی را یاد بگیرید. یکسری از کارها را باید انجام بدهید و سراغ بعضی از کارها اصلا نباید بروید.

وقتی کسی دچار شکست عاطفی شود، دو حس قوی در او ظاهر می شود، خشم و ناامیدی. این احساسات تعادل روحی فرد را به هم می زنند و فرد شکست خورده دائم تحت فشار این دو، احساس ناتوانی می کند. در این نقطه برای اینکه خودش را از فشار خشم و ناامیدی خلاص کند به شکل ناخودآگاهی از مکانیسم های دفاعی استفاده می کند. «مکانیسم های دفاعی» م جموعه رفتارهای ناخودآگاهی هستند که افراد در اتفاقات اضطراب آور خود بروز می دهند تا کمتر دچار آسیب شوند.  ادامه مطلب ...

9 نکته‌ای که افراد موفق به آن عمل می‌کنند

با استفاده از زندگی افراد موفق می توانیم روش جدیدی را در کارهای خود بکار ببریم‎

 

در دنیا افراد موفق زیادی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها را می‌شناسیم. زندگی موفق آن‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانیم یک نکته، استراتژی یا روش جدیدی را در کارها و رفتارهای خود بکار ببریم.

 

دنی گارسیا، بنیان‌گذار شرکت Garcia است که در زمینه استعدادیابی و مدیریت رسانه فعالیت می‌کند. این شرکت با همکاری و مدیریت کسب و کار به وسیله دواین جانسون "راک” تاسیس شده و به سازماندهی برندها و پروژه‌های مختلف می‌پردازد. درآمد تخمینی که در سال جاری از این شرکت بدست‌آمده، در حدود ۶۴ میلیون دلار بوده‌ و راک را در صدر پردرآمدترین بازیگران هالیوود قرار داده‌ است.

 

متن‌های نوشته‌شده در زیر هر تیتر، صحبت‌هایی از دنی گارسیاست:  ادامه مطلب ...

داستان بز!

داستانهای پند آموز

 

کشاورز فقیری برغاله‌ای را از شهر خرید. همانطور که با بزغاله به سمت روستای خود باز می‌گشت، تعدادی از اوباش شهر فکر کردند که اگر بتوانند بزغاله آن فرد از بگیرند می‌توانند برای خود جشن بگیرند و از خوردن گوشت تازه آن بزغاله لذت ببرند. اما چگونه می‌توانند این کار را عملی کنند؟ مرد روستایی قوی و درشت هیکل بود و این اوباش ضعیف نمی‌توانستند و نمی‌خواستند که به صورت فیزیکی درگیر شوند. برای همین فکر کردند و تصمیم گرفتند که از یک حقه استفاده کنند.  ادامه مطلب ...

اگر رابطه جنسی تان با خواسته‌هایتان مطابق نیست،بخوانید

در مورد خواسته‌هایتان در رابطه جنسی با همسرتان صحبت کنید‎

 

اگر رابطه جنسی تان با خواسته‌هایتان مطابق نیست، دست از غر زدن بردارید و سعی کنید در مورد خواسته‌هایتان در رابطه جنسی با همسرتان صحبت کنید.

 

مشکلات در رابطه جنسی 

اگر رابطه زناشویی‌تان با خواسته‌هایتان مطابق نیست، دست از غر زدن بردارید و سعی کنید در مورد خواسته‌هایتان صحبت کنید. برای این کار اول باید نیازهایتان را بشناسید و در مورد آنها به طور خاص، با همسرتان صحبت کنید.  ادامه مطلب ...

عشق چیست؟

عاشق شدن، دوست داشتن نیست‎

 

کسانیکه به دیگران عشق می ورزند، با عشق ورزیدن، زندگی دیگران را با شادی، سرزندگی و فهم یا درک که بخشی از وجود آنهاست، پر می کنند. زمانی که همه این چیزهای خوب، زندگی فرد را در برگرفت، آن احساسات را بروز می دهد، شادی تولدی نو می بخشد که می تواند بین هر دو آنها تقسیم شود. بنابراین با عشق ورزیدن، مردم به طور غیرارادی عشق را دریافت می کنند، ولو اینکه آنها با این قصد و غرض عشق نورزیده باشند.
  ادامه مطلب ...

چگونه بعد از شکست‌ و بحران رابطه را بهبود بخشیم

لزوم حل مسئله و برقراری ارتباط موفق بعد از شکست در رابطه بیشتر احساس می‌شود‎

 

در هر رابطه‌ای، هرقدر مهم و خوب و پایدار،گاهی مشکلاتی پیش می‌آید که هر دو طرف یا یکی از آن‌ها آن‌قدر دلگیر و دل‌شکسته می‌شود که نمی‌تواند مانند قبل در رابطه بماند...

   ادامه مطلب ...

در ازدواج مشابه ها همدیگر را جذب میکنند یا متضادها؟

وجود شباهت برای داشتن ازدواجی موفق دارای اهمیت بسیار است‎

 

بیشتر از هشتاد سال است که دانشمندان سراسر دنیا به شیوه های گوناگون تحقیق می کنند که چرا برخی از مردم در ازدواج و روابط زناشویی شان خرسندتر از دیگران هستند. اینکه چرا بعضی از ازدواج ها دوامی ندارند و برخی برای زمان طولانی ثابت و پایدارند. آنچه محققان و کارشناسان به آن دست یافته اند یک اصل ساده است.  ادامه مطلب ...

چهار میم مهم برای ازدواج


چهار «میم» مهم در ازدواج

به باور تمامی ‌کارشناسان، روان‌شناسان و مشاوران خانواده و ازدواج در انتخاب همسر باید چهار «میم» در نظر گرفته شود.


ادامه مطلب ...

خران بی انتها. . .

شربتی از لب لعلش نچشیدیم و برفت

 روی مــه پــیکر او سیـر ندیدیم و برفت



خزان تمامی ندارد وقتی

گرمی دستانت را لمس نمی کنیم     

خورشید بی رمق است وقتی

حرارت نگاهت را حس نمی کنیم

گل زیبایی ندارد وقتی

دیگر خنده بر لبانت نمی شکفد

 

شعر عاشقانه

حال من خوب است اما با تو بهتر می شوم

آخ ... تا می بینمت یک جور دیگر می شوم

با تو حس شعر در من بیشتر گل می کند

یاسم و باران که می بارد معطر می شوم

در لباس آبی از من بیشتر دل می بری

آسمان وقتی که می پوشی کبوتر می شوم

آنقدر ها مرد هستم تا بمانم پای تو

می توانم مایه ی گهگاه دلگرمی شوم

میل - میل توست اما بی تو باور کن که من

در هجوم باد های سرد پرپر می شوم

باید شکست عشقی را تجربه کنید!

عشق‌هایی که بالغانه شروع می‌شوند، حتی اگر خوب ادامه پیدا کنند، می‌توانند بالغانه تمام شوند و این از نظر من شکست تلقی نمی‌شود. بیشتر شکست‌های عشقی در روابطی رخ می‌دهد که از نوع اول هستند؛ یعنی عشق آتشین دوران نوجوانی که طرفین شکل آرمانی طرف مقابل را دوست دارند و وقتی با شکل واقعی او مواجه می‌شوند، رابطه را قطع می‌کنند و دوره سوگواری شروع می‌شود که نام آن شکست عشقی است.

  ادامه مطلب ...