شکست عشقی | درمان شکست عشقی و جدایی

شکست عشقی | درمان شکست عشقی و جدایی

ღஜღشــکــــســـت عـــشــقـــیღஜღشــکستـ غرورღஜღ
شکست عشقی | درمان شکست عشقی و جدایی

شکست عشقی | درمان شکست عشقی و جدایی

ღஜღشــکــــســـت عـــشــقـــیღஜღشــکستـ غرورღஜღ

منتظر لحظه ای هستم که دستانت را بگیرم در چشمانت خیره شوم
دوستت دارم را بر لبانم جاری کنم منتظر لحظه ای هستم که در کنارت
بنشینم سر رو شانه هایت بگذارم....از عشق تو.....از داشتن
تو...اشک شوق ریزم منتظر لحظه ی زیبا که تو را در آغوش
بگیرم بوسه ای از سر عشق به تو تقدیم کنم وبا تمام
وجود قلبم و عشقم را به تو هدیه کنم اری من تو را دوست دارم
و عاشقانه تو را می ستایم .  

شاید اگر از زبانِ فردی بشنوید، که در عینِ دشمنی با چیزی، طرفدارِ آن نیز هست ، آن شخص را دیوانه، دو رو، فریبکار و یا نادان بدانید .حال اگر این تناقض و حماقتِ سیاسی را از سوی دولت و یا حکومتی مشاهده کنید، حتماً دلیلش فرصت طلبی، اختلال برانگیزی و سوء استفادهء سیاسی از سوی آن حکومت میباشد .عملکردهای حکومت و دولتِ انگلیس حداقل در موردِ ایران، نشانگرِ چنین روشی میباشد، " مرگ بر پادشاهی، زنده باد پادشاهی" .زنده باد پادشاهی، زمانیکه صحبت از حکومتِ خودشان است، و مبارزه با پادشاهی جهتِ استقرارِ یک حکومتِ جمهوریِ دست نشانده، زمانیکه صحبت از دیگر کشورهاست و این مسئله بوضوح در موضعگیری و دخالتهای انگلیس در ایران مشهود میباشد .شگفت انگیز نیست که به انگلستان، " روباهِ پیر " گفته میشود و همه میدانند که یکی از خصوصیاتِ روباه، فریبکاری و مکاریست .انگلستان شاید تنها حکومتیست که پهنای سرزمینش از حد و حدود و پیوستگیِ مرزی گذر میکند و توسطِ استعمار سیاسی و نظامی، بخشهای دیگری از این کرهء خاکی در قاره های دیگر را که هیچ پیوستِ مرزی با او ندارند، همچون استرالیا و ... ( در اقیانوسیه )، کانادا ( در آمریکای شمالی )، جزایرِ آرژانتینیِ فالکلند ( در اقیانوسِ آتلانتیک- آمریکای جنوبی )، ایرلند و .... ( در اروپا ) و ......، بخشی از خود دانسته و از اینرو خود را نیز بریتانیای کبیر مینامد .انگلستان هر کدام از این مستعمره ها را، بخشی از حکومتِ پادشاهیِ بریتانیای کبیر میداند، ولی چنانچه یکی از آنها از چنگالِ این روباهِ پیر نجات میابد، انگلستان با دخالتهایش از استقرارِ حکومتی پادشاهی در آن مستعمرهء نجات یافته جلوگیری نموده و سعی در تجزیهء آن کشور و استقرارِ یک نظامِ جمهوری میکند، یعنی " مرگ بر پادشاهی برای دیگران و زنده باد پادشاهیِ بریتانیای کبیر " !!!!!  ( نمونهء آن هندوستان میباشد که پس از نجاتش، بخشهایی از خود، همچون پاکستان، بنگلادش و ... را از دست داد ) .همچنین فراموش نکنیم که ثابت گردیده که پهناوریِ یک سرزمین ، تأثیرِ مثبتی چه از نظر پیشرفتِ تکنولوژی، اقتصادی، نظامی و ..... ، در رشدِ آن کشور را دارد و ازینروست که علاوه بر سعی در گلوبالیزه کردنِ جهان، مثلاً در اروپا با برداشتنِ مرزها، واحدِ پولِ مشترک و .... سعی در رشدِ اقتصادی و نظامیِ خود میکنند ؛روسیه نیز به همین دلیل سعی در حفظِ با چنگ و دندانِ جمهوریهای تصاحب شده در دورانِ کمونیست را میکند ؛ 


عشق یعنی شقایق ، یعنی نسیم

عشق یعنی مست گشتن از شمیم

عشق یعنی آفتاب بی غروب

عشق یعنی آسمان ، یعنی فروغ

عشق یعنی آرزو ، یعنی امید

عشق یعنی روشنی ، یعنی سپید

عشق یعنی غوطه خوردن بین موج

عشق یعنی رد شدن از مرز اوج

عشق یعنی از سپیده تا سحر

عشق یعنی پا نهادن درحضر 


توی خاکستری روزهای تلاش و صبر به ْاْمید آغوش بی ریایت نمی شکنم.
در لحظات دوری و تنهایی به یاد حرفهای بی دروغت از هیچ تردیدی و شکی ایمانم را به صداقتت نمی بازم.
در تنهایی و دردهایت به یاد عشق بی دروغم خاکستری بمان کولی من.
هنگامی که دلت از تیرگی دل دیگران به درد آمد به یاد نگاه منتظرم سفید باقی بمان.
ما به امید فردای رنگی این روزهای سرشار از خاکستری را صبر می کنیم تا با بوسه ای گرم به آغوش بهاری جاودان آرام گیریم.
روزهای خاکستری را همراهت می مانم تا در لحظات بهاریت کنارم باشی.
این روزهای سفید و سیاه می گذرند و روزهای رنگی را مب گذرانیم.
خواهد آمد پس صبر کن کولی خسته ام...

 منم تنهاترین تنهای دنیا
تویی زیبا ترین زیبای دنیا
منم مثل امید یک قناری
قراری بر دل هر بی قراری
منم یلدای بی پایان عاشق
تو بودی مرهم زخم شقایق
تویی ساکت تر از پِژواک شبنم
به روی برگ گل ها خواب,نم نم
منم آن لهجه لبریز از درد
نگاه تو نبوده هرگزم سرد
تویی لالایی خواب خوش آواز
نگاهم را ببین در شوق پرواز مهر
که جادوی نگاهت کرده اش سحر
نگاهت را پرستم ای نگارم
فدای تار مویت هرچه دارم 

مثل "بکش، خوشگلم کن" در جامعه غرب از معنای ظاهری اش گذشته و موجب بروز بیماریهای روحی روانی شده از جمله آنارکسیا یا کم خوری عصبی - بولیمیا یا پر خوری عصبی و جدیدا هم اعتیاد به ورزش. بر اساس گزارش موسسه B-eat افرادی که دچار اعتیاد به ورزش هستند، هر روز چندین ساعت ورزش می کنند و متوجه نیستند که این امر غیر طبیعی است. ریچل برگس که در حال حاضر مربی بدنسازی است، خودش چندین سال پیش دچار بیماری آنارکسیا بود.

 ارتباط میان کم خوری عصبی و اعتیاد به ورزش چیست؟

وی پاسخ داد: "افرادی که از هر کدام از این بیماریهای روحی رنج می برند، از اندام خود ناراضی اند."

بر اساس این گزارش، هر باشگاه بدنسازی مسئول تشخیص وجود این بیماری در میان اعضای خودش است و باید به آنها تذکر بدهد و اجازه ندهد که بیش از حد ورزش کنند.

"ریچل برگس می گوید: "بله به عنوان یک مربی ورزش آزاد این وظیفه من است - ولی باشگاه نمی تواند به اعضای خود بگوید: شما زیاد ورزش می کنید - دیگر نیائید."

از متخصص تغذیه و استاد دانشگاه متروپولیتن در لندن، پرسیدم چه چیزی باعث می شود یک نفر دچار بیماری آنارکسیا، بولیمیا و یا اعتیاد به ورزش بشود؟

او می گوید: "در اروپا و آمریکا خانمها بین سنین ۱۵ تا ۲۵ می خواهند لاغر باشند و فکر می کنند این طوری خوشگلتر می شوند."

آیا چنین افرادی راه علاج دارند؟

 "بله، می بایست هم به پزشک متخصص تغذیه رجوع کنند و هم به روانشناس - همچنین به خانوادهشان هم اطلاع بدهند. گروه های کمک در هر شهری وجود دارند."

بسیاری از ساکنان شهر لندن روزانه برای رسیدن به محل کار و یا بازگشت به منزل می دوند.

وزارت بهداشت و درمان بریتانیا می گوید که روزانه ۳۰ دقیقه راهپیمایی و رعایت تعادل در مصرف غذا و آشامیدنیها موجب حفظ سلامتی روحی و جسمی است. 

بزرگترین استخر جهان در سان استفانو دل مار در آلگاروبو در 100 کیلومتری غرب شهر سانتیاگو قرار دارد.مساحت این استخر 8 هکتار است و گنجایش 250 هزارمترمکعب آب را دارد. نام این استخر به عنوان بزرگترین استخر جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.استخر سان استفانو دل مار در ساحل اقیانوس آرام قرار دارد و در پیرامون آن هتل آپارتمان‌هایی برای سکونت توریست‌ها احداث شده است.یک دیواره بتونی عریض که سطح آن از ماسه پوشیده شده است این استخر و مجموعه آن با معماری بدیع و زیبا را از آب‌های اقیانوس آرام جدا می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد