شکست عشقی | درمان شکست عشقی و جدایی

شکست عشقی | درمان شکست عشقی و جدایی

ღஜღشــکــــســـت عـــشــقـــیღஜღشــکستـ غرورღஜღ
شکست عشقی | درمان شکست عشقی و جدایی

شکست عشقی | درمان شکست عشقی و جدایی

ღஜღشــکــــســـت عـــشــقـــیღஜღشــکستـ غرورღஜღ

درباره ایدز وهپاتیت ب

                                     درباره ایدز وهپاتیت ب

سایت محمد                                                          

بقراط، پدر پزشکی دنیا، اولین کسی بود که بیماری «زردی»‌ یا «یرقان» را توصیف کرد. او آن زمان نمیدانست که چه علتهای متنوع و متفاوتی میتوانند باعث ایجاد این بیماری شوند؛ اگر چه که امروز هم وقتی یک بیمار مبتلا به زردی به یک پزشک مراجعه میکند، شاید پزشک به اندازهی بقراط دچار همان سردرگمی شود که: واقعاً علت ایجاد زردی چیست؟! این، نه به آن معناست که دانش پزشکان امروز، تفاوتی با دانش بقراط ندارد، بلکه مسأله این است که با پیشرفت دانش پزشکی، امروز لیست بلند بالایی از تشخیصهای افتراقی برای بیماری که به علت «زردی» به پزشک مراجعه کرده است وجود دارد که یک پزشک، با گرفتن شرح حال در معاینهی بیمار یا به قول معروف پزشکان «کلینیک» بیمار،فقط میتواند تعدادی از آنها را کنار بگذارد وبرای رسیدن به تشخیص قطعی باید از آزمایشگاه و یا همان «پاراکلینیک» کمک بگیرد.


از قرن هشتم میلادی که برای اولین بار فرضیهی میکروبی بودن بعضی از انواع «یرقان» مطرح شد، تا امروز که پزشکان میدانند انواع ویروسهای هپاتیتAوB وC وD وE وF وG و همین طورVTT وV-SEN وEBV و... همه و همه میتوانند «هپاتیت» و در نتیجه «یرقان» ایجاد کنند، قرنها گذشته است؛ اما تنها ظرف پنجاه سال گذشته است که بیشترین پیشرفتها در زمینهی شناخت انواع ویروسهای هپاتیت صورت گرفته: مک کالم در سال 1947 توانست ویروسهای هپاتیتB,A را از هم تشخیص بدهد، دین (Dane) در سال 1970 ساختمان ویروس هپاتیتB را تشریح کرد و به افتخار او این ویروس را به نام "DaneParticle" او نامیدند. بعدها معلوم شد که نوعی از هپاتیت وجود دارد که نهA است و نهB.تا سالها این بیماری راnon A non B Hepatitis نامگذاری کردند تا سرانجام ویروس دیگری که عامل این نوع هپاتیت بود کشف شد و آن را ویروس هپاتیتC  نامیدند. به همین ترتیب از سال 1994 تا 1999 ویروسهای هپاتیتF,G,|TTV, V-SEN هم کشف شدند که کار برای شناخت هر چه بیشتر آنها ادامه دارد.هپاتیت چیست؟
واژهی هپاتیت (Hepatitis) به معنای التهاب کبد است. بسیاری از عوامل (از جمله داروها) میتوانند این التهاب را ایجاد کنند اما به طور کلی، شایعترین علت ایجاد هپاتیت در سراسر دنیا، «ویروس»ها هستند. طبق تعریف، اگر هپاتیت کمتر از 6 ماه طول بکشد آن را «هپاتیت حاد» و اگر بیشتر از آن به طول بینجامد آن را «هپاتیت مزمن» میگویند.هپاتیت حاد ویروسی معمولاً با یک دورهی پیش درآمد آغاز میشود: احساس ناراحتی، خستگی، بیاشتهایی، تهوع، استفراغ، درد عضلانی، سردرد و یک تب خفیف. حتی گاهی این بیماری در ابتدا خود را با اعلایم سرماخوردگی نشان میدهد. افراد سیگاری مبتلا به هپاتیت حاد غالباً نسبت به سیگار تنفر پیدا میکنند. بعد از این دورهی چند روزه است که «یرقان» یا «زردی» ایجاد میشود.معمولاً همزمان با ایجاد زردی، حال عمومی بیمار رو به بهبود میرود و حتی تب او قطع میشود. اما اینها نشان دهندهی بهبود بیماری نیستند، بلکه درست برعکس، قسمت اصلی بیماری از اینجا شروع میشود.
 
پزشکان برای این که تشخیص بدهند یک بیمار مبتلا به زردی، گرفتار هپاتیت شده است یا این که زردی، علت دیگری (مثلا سنگ کیسه صفرا و...) دارد، یک روش نسبتاً خوب در دسترس دارند: اندازهگیری آنزیمهای کبدی. در بیمار مبتلا به هپاتیت، سلولهای کبدی تخریب میشوند و این باعث میشود آنزیمهای موجود در این سلولها کهALT,AST نام دارند به مقدار زیادی وارد خون شوند. بالا رفتن سطح این آنزیمها در خون، نشان دهندهی «هپاتیت» است.هپاتیتها چه فرقی با هم دارند؟
در بسیاری از موارد، ممکن است ابتلا به هپاتیت با ایجاد یرقان همراه نباشد. به این ترتیب شخص ممکن است هیچگاه نفهمد که به هپاتیت مبتلا شده است؛ اما اگر این هپاتیت به صورت مزمن در بیاید، آن وقت سالها بعد، بیمار با همین عارضه از پا در خواهد آمد.در واقع، آنچه هپاتیت را به یک بیماری خطرناک تبدیل میکند، دو عارضهای است که ممکن است برای هر بیماری پیش بیاید:
1-
هپاتیت برق آسا: یک درصد از بیماران مبتلا به هپاتیت حاد ویروسی به طور ناگهانی و در عرض چند روز، در واقع کبد خود را از دست میدهند. این آسیب، غیر قابل برگشت است و در این حالت، بیمار نیاز به پیوند کبد خواهد داشت.

2-
هپاتیت مزمن: غیر از هپاتیتA که تقریباً در هیچ موردی به صورت مزمن درنمیآید، سایر انواع هپاتیتها میتوانند مزمن شوند. سرانجام هپاتیت مزمن، نارسایی کبد است و مثل هپاتیت حاد، تقریباً هیچ درمان قطعی برای هپاتیت مزمن هم وجود ندارد. گذشته از این، بعضی مبتلایان به هپاتیت، اگر چه ظاهراً بهبود مییابند اما به صورت «ناقل مزمن» در میآیند. این افراد، خودشان مشکلی ندارند اما آلوده کنندهی جامعه و اطرافیان به حساب میآیند

هپاتیت مزمن تقریباً در پنج درصد از مبتلایان به هپاتیتB ایجاد میشود. اما این درصد، در مبتلایان به هپاتیتC بیش از چهل درصد است! ضمن این که آلودگی به ویروسهپاتیتC، احتمال  مبتلا شدن به سرطان کبد را هم افزایش میدهد. به این ترتیب باید گفت هپاتیتC خطرناکترین نوع هپاتیت است و اتفاقاً همین هپاتیتC است که تا کنون واکسنی برایش ساخته نشده است

شایعترین راه انتقال هپاتیت C، تزریق خون آلوده است و تا قبل از این که خونهای اهدایی از نظر آلودگی به هپاتیتC غربالگری شوند، افراد بسیاری از این طریق به هپاتیتC مبتلا میشدند

اگر چه امروزه در همه جای دنیا، خونها را از نظر آلودگی به ویروسهایC,B هپاتیت  و همین طورHTV (ویروس ایدز) آزمایش میکنند، اما نباید فراموش کرد که هپاتیت فقط از طریق تزریق خون یا فرآوردههای خونی منتقل نمیشود. تمام مایعات بدن یک فرد مبتلا به هپاتیت آلوده است و تماس با این مایعات میتواند به راحتی هر فردی را مبتلا کند. شاید با واکسیناسیون بر علیه هپاتیتB بتوانیم نفس راحتی بکشیم و خیالمان از بابت این نوع هپاتیت آسوده شود، اما فراموش نکنیم که فعلاً تنها راه پیشگیری از هپاتیتC ،«مراقبتهای رفتاری» است.

هپاتیت A

هپاتیت B

هپاتیت C

هپاتیت D

هپاتیت E

نحوهی انتقال

آب و غذای آلوده

تماس جنسی، خون و...

تماس جنسی، خون و...

تماس جنسی، خون و...

آب و غذای آلوده

دورهی کمون

2 تا 6 هفته

1 تا 6 ماه

5 تا 10 هفته

1 تا 6 ماه

2 تا 9 هفته

هپاتیت مزمن

وجود دارد

وجود دارد

وجود دارد

وجود دارد

وجود ندارد

ناقل مزمن

وجود ندارد

وجود دارد

وجود دارد

وجود دارد

وجود ندارد

پیشگیری

رعایت بهداشت و واکسیناسیون

رعایت بهداشت و واکسیناسیون

رعایت بهداشت

رعایت بهداشت واکسیناسیون بر علیهHBV از این هپاتیت هم پیشگیری میکند

رعایت بهداشت

از  http://www.tebyan.net

 + نوشته شده توسط محمد در خرداد1388|لینک ثابت |  ارسال نظرات |ارسال پیام|

 


کشف تاثیر گیاه دارویی بر درمان ایدز

محققان موسسه تحقیقاتی UCLA ایدز با انجام تحقیقاتی جدید دریافتند که نوعی ریشه گیاه که در طب سنتی چین مورد استفاده قرار می گیرد می تواند در درمان بسیاری از بیماریهای مرتبط با سیستم دفاعی از جمله ایدز موثر واقع شود.تحقیقات جدید نشان می دهد گیاهی که در طب چینی مورد استفاده فراوان قرار می گیرد می تواند در عین درمان بسیاری از نقصانهای سیستم دفاعی بدن انسان و بیماریهایی مرتبط با کهولت سن در درمان بیماری ایدز نیز موثر واقع شود.ریشه گیاه استراگالوس که در طب چینی استفاده فراوانی دارد می تواند سرعت پیشرفت فرایند کوتاه شدن تلومرها را کاهش دهد که این فرایند را می توان به عنوان سلاحی علیه بیماری ایدز مورد استفاده قرار داد.سلولهای بدن انسان از قبیل سلولهای سیستم ایمنی بدن با گذشت زمان و افزایش سن توانایی تقسیم را از دست می دهند. این پدیده به دلیل کوتاه شدن قسمتی از کروموزوم به نام تلومر در حین تقسیمات سلولی رخ می دهد و این تغییرات می تواند توانایی مبارزه سلولها را با انواع بیماریها به خطر بیاندازد.به گفته محققان توانایی تسهیل فعالیتهای تلومری و عملکردهای ضد ویروسی توسط این گیاه نشان می دهد این نوع خاص از درمان می تواند در درمان بیماری ایدز و دیگر بیماری های مرتبط با سیستم دفاعی بدن و همچنین دیگر بیماری های ویرووسی موثر باشد.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، محققان بر این باورند استفاده از این نوع درمان می تواند در آینده جایگزین درمانهایی از قبیل HAART که تحمل آن توسط بیمار بسیار سخت بوده و از هزینه بالایی برخوردار است، شود.

 + نوشته شده توسط محمد در خرداد1388|لینک ثابت |  ارسال نظرات |ارسال پیام|

احتمال بیشتری برای سرایت ایدز در زنان : سرایت ایدز از طریق تماس های ساده

محققان علوم پزشکی در آمریکا اعلام کردند: مطالعه آنها درباره نحوه گسترش ویروس ایدز نشان می دهد با اینکه پیشتر تصور می شد این ویروس همانند ویروس تبخال از نواحی زخمی پوست وارد می شود ولی اکنون مشخص شد که ویروس اچ آی وی از طریق بافت های طبیعی نیز قادر است وارد بدن شود.به گفته دکتر توماس هوپ از دانشگاه نورت وسترن آمریکا این ویروس قادر است به راحتی از طریق مخاط های مختلف بدن زنان وارد شود و آنان را مبتلا کند.دکتر هوپ و همکارانش در دانشگاه نورت وسترن در شیکاگو و دانشگاه تولان در نیواورلئان روشی نوین برای مشاهده ویروس ایدز در بدن زنان ابداع کرده اند.محققان امیدوارند به این روش بتوانند میزان تشخیص بیماران ایدزی را افزایش دهند. به گفتهمحققان اپیدمیایدز از سال‌ 1981 در دنیا بهوجود آمد و تاکنونحدود 65 میلیوننفر در دنیا بهاینبیماریو ویروسآنمبتلاشدهاند کهبیشاز 25 میلیوننفر آنها تاکنونبهعلتاینبیماریجانخود را از دستدادهاند و بر اساسآخرینآمار موجود اکنون‌ 36میلیونو 800 هزار نفر بیمار و فرد آلودهبهویروسایدز در دنیا زندگیمیکنند.

‌24
میلیونو 500 هزار نفر اینبیماراندر جنوبصحرایآفریقا زندگیمیکنند،هفت میلیونو 600 هزار نفر آنها در آسیا هستند و بر اساسآخرینآمار سازمانبهداشتجهانیهندوستانبا باداشتنپنج میلیونو 700 هزار فرد مبتلابهویروسایدز بیشترینجمعیتاینبیمارانرا در دنیا دارد و پساز آنآفریقایجنوبیبا پنج میلیونو 500 هزار بیمار است.آخرینآمار سازمانبهداشتجهانینشانمیدهد پارسال چهار میلیونو یکصد هزار نفر بهویروسایدز مبتلاشدهاند و دو میلیونو 800 هزار نفر نیز طیسال‌ 2005 بر اثر اینبیماریجانخود را از دستدادهاند‌ ‌فقط پنج درصد بیمارانایدز بهدارو دسترسیدارند.

محققان می گویند شش میلیونو 500 هزار فرد آلودهبهویروسایدز در دنیا نیازمند داروهایگرانقیمتاینبیماری هستند.

 + نوشته شده توسط محمد در خرداد1388|لینک ثابت |  ارسال نظرات |ارسال پیام|


            پوستر تبلیغاتی : ایدز هنوز قربانی می گیرد ...

هروئین چیست؟

هروئین یک داروی خطرناک و غیرقانونی است که پتانسیل بالای اعتیاد دارد

هروئین به خانوادهداروهای شبهافیونی (اوپیوئیدها) تعلق دارد. این خانواده دارویی شامل داروهای مانند مرفین و کدئین است، که مشتقات طبیعی تریاک محسوب میشوند؛ و نیز شبهافیونی‌‌های "صناعی"‌ از جمله شامل دمرول و متادون  که به طور شیمیایی ساخته میشوند. هروئین یک شبهافیونی "نیمهصناعی" است؛ هروئین با پردازش شیمیایی از مرفین ساخته میشود و دارای اثر قدرتمندتر و فوریتری از آن است. هروئین در مغز به مرفین تبدیل میشود.


 
هنگامی که هروئین برای اولین بار در انتهای قرن نوزدهم عرضه شد، به عنوان یک مسکن و مهارکننده سرفه تبلیغ میشد. در اوائل قرن بیستم خطرات هروئین شناسایی شد. قوانینی در اروپا و آمریکا برای محدود کردن تولید، توزیع و استفاده از آن تدوین شد.

 
برای مثال در انگلیس دکترها میتوانند در مواردی هروئین را برای درد شدید تجویز  کنند. این درمان تنها برای بیمارانی که دچار بیماری لاعلاج هستند، قابل تجویز است.

 
در انگلیس، هلند و سوئیس شمار اندکی از معتادان به هروئین که به درمانهای دیگر پاسخ نمیدهند، در برنامههای نگهدارنده به دقت تحت نظارت هروئین را با نسخه دریافت میکنند.هروئین از کجا می‌‌آید؟
اغلب هروئین جهان در آسیا و آمریکای لاتین تولید میشود که خشخاش در آنها کشت میشود. مرفین در آزمایشگاههای نزدیک این مزارع از صمغ تریاک استخراج میشود، و بعد در آزمایشگاههای درون یا مجاور کشور تولیدکننده به هروئین بدل میشود.هروئین به چه شکلی است؟

 
هروئین در شکل خالص به صورتی پودر بلوری سفید و تلخمزهای است که در آب حل میشود. هنگامی که هروئین در خیابان فروخته میشود، بسته به فرآیند تولید و اینکه چه موادی به آن اضافه شده باشد، رنگ و قوام متفاوتی پیدا میکند.

 
هروئین خیابانی ممکن است به شکل پودری سفید، یک ماده قهوهایدانهدانه یا یک صمغ تیره چسبنده قهوهای تیره باشد. خلوص هروئین خیابانی  از بستهای  به بستهای دیگر متفاوت است، و ممکن است از دو تا ۹۸ درصد متفاوت باشد.برخی افزودنیها مانند شکر، نشاسته یا شیر خشک برای افزایش وزن جنس هنگام خردهفروشی به کار میروند و سایر داروها ممکن است برای افزایش اثرات هروئین به آن افزوده شوند. کینین ممکن است برای تقلید مزه تلخ هروئین به آن اضافه شود تا تعیین خلوص آن را با چشیدن مشکل کند.

 
هروئین چگونه استفاده می‌‌شود؟
رایجترین راههای مصرف هروئین اینها هستند:

    * 
تزریق به داخل ورید، یا به داخل عضله یا زیر پوست.
    * 
بالا کشیدن از راه بینی. در این روش گرد هروئین از راه مجاری بینی استنشاق میشود.
    * 
استنشاق یا دودکردن -در این روش هروئین را روری یک زرورق آلومینیومی حرارت میدهند و بعد دود و بخار حاصل را با یک لوله استنشاق میکنند.
معتادان به هروئین ممکن است روش تزریق را انتخاب کنند، زیرا این روش بیشترین و فوریترین اثر را با کمترین مقدار دارو ایجاد میکند. افرادی که به هروئین وابسته هستند، ممکن است دو تا چهار بار در روز آن را تزریق کنند. هنگامی که هروئین با خلوص بالا در دست است یا در مورد مصرفکنندگان گاهگاهی که ترجیح میدهند، تزریق انجام ندهند، با احتمال بیشتر هروئین با بالاکشیدن از راه بینی یا دود کردن مصرف میشود.مصرف هروئین چه احساسی ایچاد می کند؟
تاثیری که هروئین یا هر داروی روانگردان غیرمجاز دیگر در فرد ایجاد میکند. بسته به عوامل مختلفی دارد، از جمله:

    * 
سن فرد.
    * 
مقدار ماده مصرفی و تناوب مصرف آن.
    *
روشی که فرد دارو را مصرف میکنند.
    *
محیطی که در آن هستید.
    *
این که آیا فرد دچار بیماری جسمی یا روانی قبلی هست یا نه.
    *
اینکه فرد الکل یا سایر داروهای غیرمجاز یا مجاز را مصرف کرده باشد.هنگامی که هروئین به داخل ورید تزریق میشود، باعث اوج‌‌گیری حالتی از سرشوخی       (rush) میشود. این اثر پس از  هفت تا هشت ثانیه احساس میشود، و از ۴۵ ثانیه تا چند دقیقه به طول میانجامد. این اثر در صورتی که هروئین از بینی بالا کشیده شود یا دود شود، اینقدر شدید نیست.به دنبال این سرخوشی شدید اولیه، دورهای از تسکین و آرامش به دنبال میآید (being on the node) که ممکن است تا یکساعت به طول انجامد. هنگامی که هروئین زیرپوست یا داخل عضله تزریق میشود، این اثر با آهستگی بیشتر در طول پنج تا هشت دقیقه رخ می‌‌دهد.کسانی که به تازگی مصرف هروئین را آغاز کردهاند، ممکن است دچار تهوع و استفراغ شوند. اثرات مطلوبی که مصرفکننده به دنبال آنهاست شامل جدایی از درد جسمی و عاطفی و احساس خوشی است. سایر اثرات شامل کندشدن تنفس، تنگشدن مردمکها، خارش و عرق کردن. مصرف مرتب هروئین به یبوست، از دست دادن میل جنسی، و متوقفشدن یا نامنظمشدن چرخه قاعدگی.مصرف هروئین باعث تغییراتی در خلق و رفتار میشود. افرادی که به هروئین وابسته هستند، ممکن است بعد از مصرف هروئین سربهراه و مطیع شوند، و در حین دوره دوری از هروئین تحریکپذیر و پرخاشگر میشوند.

 
تاثیر هروئین چقدر طول میکشد؟
اثرات هروئین بدون توجه به نحوه استفاده آن، بسته به میزان مصرفی، به طور معمول سه تا پنج ساعت طول میکشد.افرادی که وابسته به هروئین هستند، باید هر شش تا ۱۲ ساعت هروئین مصرف کنند، تا از بروز نشانههای ترک جلوگیری کند. علائم اولیه شدید هستند، و شامل آبریزش بینی، عطسه کردن، اسهال، استفراغ، بیقراری و  اشتیاق مداوم برای هروئین است.همچنین در هنگام ترک هروئین  راستشدن موهای پوست (دانهدانهشدن پوست) و حرکات غیرارادی پا رخ میدهد. علائم ترک هروئین در طول چند روز به اوج خود میرسد و معمولا در پنج تا ۱۰ روز برطرف میشود. سایر علائم ترک شامل بیخوابی، اضطراب و  تمنای شدید دارو  ممکن است برای مدت بیشتری طول بکشد. ترک هروئین مرگبار نیست، اما ممکن است بسیار ناراحت‌‌کننده باشد.آیا هروئین خطرناک است؟
بله، استفاده مداوم از هروئین چه به صورت تزریقی، استنشاقی یا دود کردن، میتواند در طول دو تا سه هفته به وابستگی جسمی و روانی منتهی شود.

 
البته همه افرادی که هروئین را تجربه میکنند، وابسته نمیشوند. برخی افراد تنها به طور گاهگاهی مثلا در آخرهفتهها مصرف میکنند، بدون اینکه دوز مصرفیشان افزایش یابد. ما با مصرف مداوم هروئین، تحمل نسبت به اثرات دارو به وجود میآید، و هروئین بیشتر و بیشتری برای رسیدن به اثر مطلوب لازم است. مصرف مداوم مقادیر فزاینده هروئین نهایتا به وابستگی ختم میشود.هنگامی که وابستگی به هروئین تثبیت شد، متوقف کردن مصرف آن ممکن است بسیار مشکل باشد. افرادی که برای مدت طولانی از هروئین استفاده کردهاند، ممکن است اظهار کنند که دیگر از از این دارو لذتی نمیبرند. آنها تنها برای اجتنناب از علائم ترک و کنترل تمنای شدید برای دارو به مصرف هروئین ادامه میدهند.تمنا برای هروئین ممکن است تا مدتها پس از قطع مصرف آن باقی بماند، عود کند، یا به مصرف دوباره هروئین منجر شود، و اجتناب از دارو را مشکل کند.اثرات درازمدت هروئین چیست؟
وابستگی به هروئین، و عوارض پزشکی، اجتماعی و قانونی که از مصرف هروئین ناشی میشود، ممکن است برای زندگیافراد مصرفکننده آن، مصیبتبار باشد.
پژوهشها با استفاده از اسکنهای مغزی نشان داده است که مصرف درازمدت و مدواوم هروئین به تغییراتی در نحوه عمل مغز میانجامد. در حالیکه اثر این تغییرات به درستی درک نشده است، این پژوهش نشان داده است که ممکن است ماهها یا سالها پس از قطع مصرف هروئین به طول بینجامد تا مغز به کارکرد طبیعیاش بازگردد.

 
درمان نگهدارنده متادون، که از بروز علائم ترک هروئین جلوگیری میکند و تمنا برای آن را کاهش میدهد یا برطرف میکند، موثرترین درمان در دسترس در حال حاضر برای درمان وابستگی به هروئین است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد